Сорок найобдарованіших старшокласників, учнів-лінгвістів Чернігівської області, переможців районних, обласних олімпіад, Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, та учасників  і призерів всеукраїнських конкурсів з англійської мови віком 14-17 років з’їхались до обласної літньої мовної школи , аби, відпочиваючи, вдосконалити свої мовні навички. Школа розпочала свою роботу 20 червня і тривала до 10 липня.
    Програма перебування в літній школі передбачала 21 день неймовірно насиченої і цікавої навчально-розважальної програми. Досвідчені та висококваліфіковані педагоги області, викладачі та методисти Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського підготували та втілили в життя надзвичайно цікаву програму для слухачів мовної школи. Особливе місце було відведено волонтерам – носіям мови зі США та Канади, заняття та численні заходи з котрими стали родзинкою для учнів.
       Три тижні слухачі мовної школи перебували в повному англомовному середовищі, навчаючись та розважаючись. Учні були поділені на два загони (команди ), котрі представляли дві англомовні країни – Об’єднане Королівство та США. Кожна команда обрала собі назву ( ”Royals”   та  ”Eagles” )  , лідера, емблему, девіз, представила свою презентацію загону 
    
 Програма курсу включала участь учнів у Всеукраїнському конкурсі есе для старшокласників “Діти України - єдині” («TheChildrenofUkraineareUnited»), і найкращі роботи були представлені на розсуд національного журі конкурсу. .Серед найбільш вдалих та цікавих практичних занять слід зазначити наступні  :
-     тренінг « Всі ми різні, але мова нас обєднує » (“We all are different, but the Language unites us ”);
-     рольова гра « Миталановита молодь Чернігівщини » (“We are the talented youth of Chernihiv region”);
-     круглий стіл «Мій рідний краймоє коріння» (“My Roots are in my Native Land”); котрий дав початок наступній проектній роботі «Інтелектуальна мапа Чернігівщини» ( “The Intellectual Map of The Chernihiv Region”);
-     тренінг « Європейський Союз. Історія створення. Структури. Функції.» (“European Union. Its History. Structures. Functions.”) ;
-     проект «Молодіжний Європарламент» ( “The Youth Europarliament”) та рольова гра «Засідання комісій молодіжного Європарламенту» (“The Commission of the Youth Europarliament ”);
-     інтерактивне коло «Моя особистісь і коло моїх інтересів» (“My Personality and a Circle of My Interests”);
-     дискусія «Що я ціную в людях і друзях» (“What I value in people and my friends”).
     , лексичного та граматичного матеріалу, країнознавчої інформації, географії, культури та звичаїв англомовних країн, тощо
В рамках щоденних практичних занять та конкурсів дві команди постійно змагалися між собою у знанні англійської мови
        Окрім навчально-пізнавальних занять та видів роботи, слухачі мовної школи були задіяні в різноманітних виховних та розважальних заходах і конкурсах, на зразок :
-     Свято Гумору  (The Humor Day);
-     Сила та Грація (Strength and Grace);
-     Міс та Містер табору (Miss and Mister of the Camp);
-     Симпатія з першого погляду (Affection from the first sight);
-     Вечір української пісні (The Ukrainian Songs Evening);
-     Калейдоскоп талантів (Talents Caleidoscope);
-     Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
-     Родинне свято «Дерево міцне корінням, а людина - родом»;
-     Прощальний вогник «У колі нових друзів».

Крім того, у рамках навчально-виховної роботи літньої школи було проведено низку заходів з патріотичного виховання :
-     тематична бесіда «Конституція – оберіг нашої держави» з переглядом документального фільму про прийняття Конституції України ( заходи до Дня Конституції);
-     покладання активом табору квітів до пам’ятників видатним діячам державотворення України : Богдана Хмельницького, Івана Мазепи, Тараса Шевченка;
-     історико-патріотичний квест «Нація. Держава. Конституція.»
-     вікторина «Чи знаєш ти історію українського козацтва ?»
-     заняття-імпровізація «Моя мала Батьківщина»;
-     конкурс есе «Діти України -єдині»;
-     година спілкування до дня вшанування пам’яті жертв Другої Світової війни в Україні;
-     конкурс малюнків «Я маю право на …»
             Молодь тут мала змогу не лише вдосконалювати знання з англійської мови, а й подорожувати.   Учасники літньої школи взяли участь у численних цікавих культурно-мистецьких заходах та пізнавальних екскурсіях мальовничими куточками рідної Чернігівщини. Вони познайомились з роботою Чернігівської Малої Академії Наук учнівської молоді, Чернігівської обласної універсальної наукової бібліотеки ім.В.Г.Короленка, зустрілися з викладачами Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г.Шевченка з метою профорієнтації, відвідали залу ЮНЕСКО Чернігівського ліцею №22.
Серед найцікавіших і найбільш пам’ятних екскурсій слід зазначити поїздку до Новгород-Сіверського з відвідуванням державного історико-культурного музею-заповідника «Слово о полку Ігоревім» та гімназії №1; екскурсію до міста Ніжина з відвідуванням Ніжинського державного педагогічного університету ім. М.В.Гоголя,  картинної галереї університету та музею М.В.Гоголя,  Музею рідкісної книги, Ніжинського краєзнавчого музею ім.Івана Спаського та музею «Ніжинська поштова станція».  Учні були в захваті від екскурсії до міста Щорс та Меморіального партизанського табору «Лісоград».
            Родзинкою відпочинку стала зустріч слухачів літньої мовної школи з вихованцями шкіл-інтернатів, які оздоровлюються на базі позаміських оздоровчих таборів «Барвінок» і «Зміна». Талановита молодь мала змогу витупити у новій для себе ролі – волонтерів. Вони підготували цікаві інтелектуально-розважальні ігри, пісні і завдання для своїх молодших «колег» зі шкіл-інтернатів, під час яких продемонстрували у повній мірі своє вміння вільно використовувати англійську мову у різних комунікативних ситуаціях та іграх.
              Надзвичайно цікавою, сповненою натхнення, творчості та ентузіазму була підготовка та драматизація двох англійських казок учнями літньої школи під керівництвом досвідчених педагогів. Перша команда обрала казку «Хоробрий кравчик» ( “BraveTailor” ), а друга команда – «Джек і бобове стебло» ( “JackandtheBeanstalk” ) . Учні чудово впоралися зі своїми ролями і, незважаючи на брак декорацій та костюмів, прем’єра казок мала успіх. Відеозаписи учнівських виступів розміщені на сайті обласного управління освіти.
       Значним стимулом для розвитку учнівської творчості,  здорової конкуренції між командами та серед учасників школи в цілому стали щоденні нагороди, що вони отримували в кінці дня як в командному, так і в індивідуальному заліках.   
            Підсумком наполегливої праці у вдосконаленні мовних навичок учнів стали їх фінальні командні проекти з теми «Our Future English Ambitions», в котрих діти відобразили свої майбутні сподівання та прагнення, пов’язані з англійською мовою та англомовними країнами.
      Прощаючись з табором, його учасники залишили свої враження для організаторів, заповнивши вихідні анкети «Мої враження від літньої школи» (“My Impressions of the Summer School”).
 Заступник директора з навчально-виховної роботи обласної літньої школи для обдарованих та талановитих дітей Безсмертна Л.П.

Немає коментарів:

Дописати коментар