Ігрові моменти навчання англійської мови

Ігри з м'ячем – один із прийомів для автоматизації мовних навичок та розвитку мовлення учнів-початківців та учнів 5-6 класів. Використовувати м'яч можливо, виконуючи широкий діапазон мовних та мовленнєвих вправ − самі вправи стають більш захоплюючими і продуктивними.
Варіантів як використати м’яч в іграх, є безліч: кидати один одному або в певному напрямку, відбивати від землі, передавати в руках один одному зверху, знизу, катати по землі, парті чи підлозі – тобто, самих вправ із м’ячем може бути безліч, але всі вони націлені, окрім розвитку кінестетичних здібностей дитини, на автоматизацію граматичної, лексичної чи фонетичної навички. Коли діти кидають м’яч один одному, можна повторювати, наприклад, місяці року або неправильні дієслова в минулих формах. Діти можуть відбивати м’яч об підлогу, або підкидати вгору, не даючи йому впасти. Крім місяців та неправильних дієслів, можна також таким чином повторювати дні тижня, числівники, займенники (в називному, об’єктному та присвійному відмінках), практикувати вживання граматичних часів з різними особами, прикметники-прислівники і т.п. Для урізноманітнення повторення днів тижня, наприклад, казати тільки парні чи непарні дні. До повторення числівників можна додати розв’язання прикладів на додавання, віднімання, множення та ділення. Повторення трьох форм неправильних дієслів можливе в командах, які складаються з трьох дітей – називаючи форму, м’яч передається від одного до іншого ігрока. Можливо організувати повторення вимови закінчення правильних дієслів в минулому часі (-ed), дієслів в теперішньому простому часі, які вживаються в третій особі однини. Повторення прикметників, протилежних за значенням, ідеально підходить для ігри з м’ячем.
Мозкова атака (Brainstorming) − це ще один крок у бік ускладнення завдань в той час, коли м’яч кидається, передається, або набивається об землю. Тема «Фрукти»: учні мають назвати фрукт, передаючи, кидаючи м’яч один одному. Теми можуть бути різні (things like past participles («been», «seen», «watched» etc.) and uncountable nouns).
Наступним етапом, після повторення окремих слів та граматичних структур, доцільно організувати роботу на рівні речення – учні додають свої власні слова до речення в той час, коли кидають, ловлять або б’ють м’ячем по підлозі. Наприклад, до 3-х слів «Do you like» четвертий учень додає власне слово «ice cream», наступний 5-й учень, ловлячи м’яч, відповідає «Yes» or «No» та наступні учні продовжують, кажучи «I» , наступний «do» or «don’t». Можна цілеспрямовано поділити всіх учнів на команди з кількістю учнів, що залежить від кількості слів у реченні або запитанні. (Наприклад, ми тренуємо питання «Do you like a/an …..». У групі п’ять учнів, кожен має сказати по одному слову та відбити м’яч по підлозі, щоб спіймав інший поряд, а останній учень має сказати іменник. Бажано змінювати напрям м’яча, аби кожен у команді мав змогу сказати різні слова-питання. Такий вид діяльності дає змогу відпрацювати порядок слів у питанні у певному темпі.
М’яч можна націлювати на певний об’єкт та урізноманітнити відпрацювання мовної складової, яка стосується локалізації кинутого м’яча по відношенню до визначеного вчителем або іншим учнем предмета. Коли м’яч впаде, учень має описати, де в дійсності м’яч знаходиться, якщо він не впав у визначену ціль. («It’s in front of the box» «That’s right. Try to throw it behind the box again then»). І навпаки, один учень кидає м’яч, а інші намагаються швидко сказати, куди м’яч впав. Якщо гра проводиться у приміщенні, то можна на протилежні сторони класу приклеїти певні буквосполучення, які дають один звук: «ch»,»sh» – учитель називає слова, а учні мають кинути м’яч у правильному напрямку. Для цієї фонетичної гри використовують легкі паперові м’ячики. Ідею з протилежними сторонами та м’ячиками можна використати й для інших мовних моментів.
·                     One-syllable words and two-syllable words
·                     Words stressed on the first and second syllable
·                     Collocations with pairs of words, e.g. words that go with «do» or «make»
·                     Countable and uncountable nouns
·                     «more» or «er» with comparative adjectives
·                     «most» or «est» with superlative adjectives
·                     Correct and incorrect sentences
·                     True and false sentences
You can also play with more than two parts, e.g. two walls and the ceiling for each of the three pronunciations of third person S or plural S.
Гра «Spelling Ball»
Учні стоять у колі. Учитель називає слово та передає м’яч учню, який називає першу літеру слова і передає м’яч наступному в колі, який має сказати другу літеру та передати м’яч далі. Учень, який називає неправильну літеру, виходить з гри. Гра починається знову, поки не залишаться двоє учнів, і один із них буде переможцем.
Наступна гра має на меті повторення прикметників у незвичний активний спосіб. Для неї потрібен звичайний м’яч або м’яч, зроблений з паперу. Гра проводиться у колі – можна сидіти або стояти. Учитель передає м’яч учню в колі та вдає мімікою і говорить, що м’яч дійсно важкий. Учень має передати м’яч іншому учню поряд, вдаючи та говорячи, що м’яч важкий – і так по колу. Потім вчитель або самі учні називають інші прикметники для пантоміми з м’ячем і гра продовжується (м’яч може бути дуже гарячий, дуже холодний, живий, смачний, з гарним ароматом і т.п.). Ціль гри повторити прикметники, можливо у структурі «The ball is …», а головне дати можливість дітям проявити свої акторські здібності та зняти психологічну напругу.

Language points
Things that can be practiced with at least one of the variations above include:
·                     Personal questions and answers («What’s your name?», «Do you like…?», «Do you have…?», «Do you want…?», «Are you feeling…?» etc, as setting each other challenges to answer the questions, dodge ball with the person who is hit having to answer, choosing questions to answer as target practice, or completing word by word sentences like «Do» «You» «Want» «Some banana juice?»)
·                     Numbers (in sequence – including trickier ones like just odd numbers and counting up in threes, as times tables, or setting each other math’s problems – perhaps including word per word completing sentences like «Seven» «Plus» «Fifty five»)
·                     Days of the week (in sequence or setting challenges like «Two days before Sunday», perhaps word by word like «Three» «Days» «After» «Wednesday»)
·                     Months (in sequence or setting challenges like «Two months before February», perhaps word by word like «Three» «Months» «After» «January»)
·                     Opposites (adjectives etc, setting each other challenges or brainstorming pairs)
·                     Classroom objects (brainstorming or target practice)
·                     Prepositions of position (target practice around the class, completing the sentence then throwing or running to that place, or balancing the ball in that position)
·                     This/ that/ these/ those (target practice with more than one of each flashcard or object)
·                     Minimal pairs (as target practice or brainstorming pairs of words with both pronunciations)
·                     Food and drink (brainstorming, or identifying which of two categories such as fruit and vegetables or healthy and unhealthy as target practice)
·                     Family members (setting each other challenges with male and female versions of family words like «niece», or brainstorming)
·                     Collocations (e.g. with verbs like «take» and «have», as target practice or brainstorming)
·                     Have/ Have got (completing sentences, dodge ball with «Do you have…?» questions, or passing secretly around a circle)
·                     Present Continuous (brainstorming and doing actions with the ball, just brainstorming Present Continuous actions with the usual brainstorming game – maybe for one verb or things true in this room, or guessing what is being done with the ball without looking)
·                     Present Simple/ Third person S (I go, he goes, etc as sequences, set each other challenges with the infinitive, brainstorm examples of one pronunciation of the S ending, or target practice with two or more pronunciations of the S ending)
·                     Number of syllables (brainstorming or target practice)
·                     Word stress (brainstorming or target practice)
·                     Past Simple (doing a sequence of actions with a ball which other people should try to remember and describe, brainstorming forms – perhaps with a single pronunciation or just irregular forms, or testing each other by giving the infinitive forms)
·                     Comparatives/ Superlatives (brainstorming examples of one form like superlatives with «most», brainstorming true sentences about the class with this grammar, setting each other challenges with the bare adjective, or target practice with «more»/ «most» or «er»/ «est»)
·                     Pronunciation of grammatical affixes (-ed, -s, etc., as brainstorming or target practice)
·                     Plurals (setting each other challenges with the singular, target practice with the singular and plural – including irregular ones like «children», or brainstorming examples with one pronunciation)
·                     Pronouns (I me my mine etc as sequences, or setting each other challenges with the subject pronoun such as «they» «their» or «she» «hers»)
·                     Common errors (target practice with correct and incorrect sentences, selecting which sentence to correct, or selecting how difficult a correction)
·                     Sports (brainstorming or guessing the actions)
·                     Countable and uncountable nouns (brainstorming, perhaps in more specific categories like «Uncountable things in this room/ the kitchen»)
·                     Past participles (brainstorming – perhaps ones with a particular sound or just regular ones, testing each other with the infinitive or as target practice)
·                     Phonics/ Spelling (as target practice, spelling letter by letter in a sequence, or brainstorming words which have one kind of spelling or sound)
·                     Shapes (brainstorming things with one shape or challenging each other to name the shapes of things)
·                     Functional language (e.g. commands and requests, as brainstorming or target practice, or challenging each other to respond)
·                     Formal and informal language (brainstorming, challenging each other to convert it to the other level of formality, or target practice)
·                     Telephoning (formal or informal, starting and ending, or getting through or not, as target practice or brainstorming)
·                     Emailing (formal and informal, starting and ending or two different functions such as complaints and responding to complaints, as target practice or brainstorming)
·                     Seasons (brainstorming things related to each season or challenging each other to identify the season of what is said)
·                     Passive and active forms (as target practice or setting each other challenges)


·                     Unreal past (target practice with actual past sentences)

Немає коментарів:

Дописати коментар